Rödvinsmarinerad hund

När vi kollade på "Körslaget" igår hela familjen så började det. Alla hundbråken.
Frasse liksom gick efter Pondus ett tag och sen smäll det, jag tror Pondus tröttnade och sa ifrån. Då gick mamma emellan med ett vinglas i ena handen, som Iza sen fick  i sin päls. Efter bara några sekunder efter det så smäll det igen, då var det nog Frasse som började av nån anledning. Men den gången gick Iza emellan de båda pojkspolingarna, hon tyckte väl att nu var det nog.

Sen efter det har det allt varit lite spänt. De har bråkat några gånger till. Under natten, men det vaknade varken jag eller Oliver av för Frasse sov uppe hos mamma och pappa. Just av flera anledningar, Oliver fick sova en hel natt, sen ska ju Frasse börja vänja sig att sova här själv eftersom mamma och pappa ska vara hundvakter nästa helg. Men mamma och pappa är jättetrötta idag, efter den livfulla natten med hundbråk. Stackarna! Men dom valde det själva, och det var bra.

Jag är såå trött på både Pondus och Frasse, Iza är den enda dugliga hunden just nu. Varför kan inte bara Frasse fatta att han är så mycket äldre och att det är Pondus hus och ge sig? Och varför kan inte Pondus sluta malla sig och lämna Frasse ifred? Varför kan de inte bara bli polers istället? Det hade varit så mycket roligare.
Iza är, som sagt, den enda duliga hunden just nu.

Jag fullständigt njuter av detta vackra väder! Det kunde man inte tro igår, att det skulle bli dånthär väder idag. Det snöade ju då. Mamma och pappa ska ta ut husvagnen på parkeringen nu och så håller de på att ta ut alla utemöbler nu. Som de har längtat, och som jag har längtat efter våren och nu är den verkligen här!




Jag är en riktig härmapa. Och så tycker jag sånhär test är så otroligt fula och patetiska, men de är ju så roliga att göra! Liksom, måste man vara stadsbo för att man gillar att festa? Eller måste man vara bonde för att man äger ett par gummistövlar eller för att man gillar att fiska?
Eftersom jag tycker de är så roliga så kopierar jag nästan alltid när jag hittar ett test att göra och gör dem helt enkelt! Detta har jag kopierat från Sofia.

BONDE ELLER STADSBO?

BONDE:
[x] Du bor på landet.
[ ] Du har kört traktor.
[ ] Du ser skillnad på hö, ensilage och halm.
[/] Du äger ett par gummistövlar. [Har ingen som helst aning, kanske om jag letar mycket och länge]
[ ] Du/din familj äger en bondgård.
[x] Det är för det mesta stökigt i ditt hem/rum. -
[ ] Du har minst 1 mil till närmsta affär.
[x] Du brukar ha sunkkläder på dig.
[ ] Du har gjort en bonfräs. [Vad är det!?]
[x] Det tar minst 10 minuter för dej att åka till skolan.
[/] Du tycker att det är kul att fiska.
[ ] Ni slår eget hö.
TOTALT : 5

STADSBO:
[x] Du bor/bott i en stad/samhälle.
[ ] Du gillar att festa.
[ ] Ni använder fjärrvärme.
[x] Ni har en ren bil.
[ ] Du kan gå till skolan.
[ ] Du äter ute rätt ofta.
[x] Du har bra bordsskick.
[ ] Du bor i en lägenhet.
TOTALT: 2

Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0