Stora Bajsplockardagen?

Jag gick, som lovat, till Oliver igår.  Det gick minsann ganska snabbt, 25 minuter typ. Då var jag så hungrig så vi började nästan direkt med maten. Vi värmde baguetter och gjorde räk- och kaviarröra. Det var såååååå mumsigt ska ni veta! Och minst lika mysigt med massa fina ljus tända. Det var inte en enda räka över, vi delade på 1 kg.

Sen gick vi upp till Frasse och satte igång en film "The Golddiggers" eller nått hette den. Vi hade självklart gjort iordning en skål med godis till filmen, som jag inte såg nåntingen av. Jag somnade nog redan vid reklamen, och sov till 8 imorse då Oliver gick ut med Frasse på promenad, i detta icke så vackra väder.

Nu har vi käkat frukost och jag har lärt mig att dricka kaffe latte (med lite extra mjölk). Eller lärt och lärt, jag har druckit en halv kopp. Mamma och pappa (+ en massa andra) har länge tjatat på mig att jag måste börja dricka kaffe, det är en del av vuxenlivet. Sånt jäkla skitsnack. Men jag kritiserar ju alltid Oliver för att han är en sån som typ inte vågar smaka på nya grejer, och gör jag det inte själv så är ju jag lika dålig. Så .. än så länge får det räcka att jag smakar kaffe och dricker lite mer i taget. Det bli godare och godare för varje gång.

När mamma och pappa har varit och handlat ska de komma och häma oss för vi ska vänja Frasse att vara hemma hos oss eftersom han ju ska vara hos oss hela nästa helg. Vi får allt se hur det går med sladdar och grejer, haha! Förra gången käkade han ju på internet-sladden så Jack blev förbannad! haha, det var rooooligt! ;)




Jaha, nu har vi precis varit ute med hundarna på en långpromenad. Eller lång och lång, runt Jormas bastu och strandpromenaden. Innan var Frasse och Pondus ute på trädgården och efter gick jag och plockade bajs, både gammalt och nytt. Det vart nog 10-12 fulla bajspåsar. Måste sett roligt ut när jag gick till soptunnan med händerna fulla med bajspåsar!
Nu ska vi kolla på film och mysa med chips och dip! Får se om jag kan kolla på en hel film denna gången ..
Kom ju på att jag kan inte komma ihåg sist jag kollade på en hel film, jag har bara somnat hela tiden. Snacka om trött.

På tal om trött. Oliver är trött, Frasse har varit uppe hela natten och lekt runt. Men jag har inte märkt nånting, skönt för mig! Men det är ju inte snällt emot Oliver att man sover så djupt. Haha!
Men inatt så ska ju Frasse sova här och undrar hur fan det ska gå, jag menar här finns ju massa nytt att tugga på. Eller kissa på. Eller precis vad som helst. Fast jag tror ändå att Frasse kommer vara ganska trött efter dagen då Pondus har varit på honom heeeela tiden och han har sprungit mer än vad han brukar, gått mer än vad han brukar och det har liksom varit mycket nytt. Man kan ju hoppas det för Olivers skull, så han får sova en hel natt. Det har han ju inte gjort på 2½ vecka! Stackarn.

Kommentarer
Postat av: emma

Tänker du svika barndommen och börja dricka kaffe? :O ;P

2008-04-12 @ 20:03:09
URL: http://Emange.blogg.se

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0