Första helgen efter skolstart

Har fått massvis med komplimanger med mitt hår. Tack så mycket alla! :)

Skolan startade i torsdags. Det var roligt, det var bara roligt att komma till skolan igen. Stämningen i klassen är skön nu, helt ok. Så otroligt skönt jämfört med tidigare år.. Dagen blev inte lång heller. Började vid 8 och fick busskortet och lite info, sen slutade vi. Egentligen skulle vi ta skolkort redan första dagen, men Daniel och Pontus i b-klassen fixade så att det blir på tisdag istället. Schysst!
Iaf, efter att vi fått reda på informationen vi skulle få och fått höra på mentorns predikan om att vi ska se den här dagen som första dagen på nedräkningen, så slutade vi. Jag, Theresé och Alicia stack hem och kollade på Sweeny Todd och mös. Sen gick vi ner på stan och käkade och shoppade lite. Jag köpte ingenting, men det var nog så mysigt och roligt ändå :) <3

På fredagen sen började vi vid 9, men jag och Jojjo var där redan vid 8. För bussen som går härifrån Hj vid 8 är inte i Växjö förens 9. Och man vill ju inte komma försent när det är ny lärare och nytt ämne vid första  lektionen. Så vi satt och planerade lite inför våra födelsedagar, som vi ska fira tsm :)
Det måste var av ren ondska man lägger ett tre timmars pass på fredagseftermiddagarna efter klockan ett. Så hungrig och trött som jag var när jag kom hem, var det jääääävligt längesen jag var. Var alldeles matt när jag kom hem! tom på krafter.
Eftersom mamma var pigg, fick hon för sig att städa. Och så måste alla hjälpa till, så vi städade till kl 22. DET är sorligt.
Usch.

Idag är jag Frasse-vakt. Just nu ligger han och sover i rummet intill, tror jag. Man kan aldrig vara säker.


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0