Klippning inför skolan

Igår så steg jag upp samtidigt som Jack (skolstart för honom), vid sju, för att hjälpa honom upp och fixa till honom i håret. Man vill ju inte att lillbrorsan ska se ut som fan i håret första skoldagen i åttan :P
Hundarna fick mat och promenad och sen stack jag in till stan för att möta Theresé och Alicia på Waines! Det var jättetrevligt. Jag skulle klippa mig efteråt så de hängde med för att kollar ut en bild på en lämplig frisyr. Så jag visade ju frisören de bilderna och sa att jag ville ha nått nytt och lätthanterligt. Det var tydligen inte nått utav de frisyrerna jag och tjejerna valde ut. Nehe. Då bestämdes det visst att det skulle bli page, utav frisören. Jag sa att jag ville ha nått nytt, som jag inte hade haft innan, gärna nått kortare. Blev det det? Nej. Det blev page.
Jag är så missnöjd med min frisyr. Den är varken så kort som jag ville ha det, nått nytt eller lätthanterligt. Så nu får jag stiga upp en halvtimme-timme innan för att fixa till håret. Och det har jag betalat för? Usch!

Här kommer man och verkligen försöker säga vad det är man vill ha, för en gång skull, annars blir det bara "jag vet inte..". Men så blir man bara överkörd. Och missnöjd.
Alicia och Theresé tyckte om det. Även Ella och Olivia som jag tog en långpromenad med på kvällen. Oliver ska få se det ikväll, men jag skickade ett mms till honom igår, han tyckte också det såg fint ut.
Visst det är bättre än innan, men det är inte så som jag vill ha det.

Tips! Klipp er inte innan skolstart, tänk om ni blir missnöjda, som jag. Då kommer ni se förjävliga ut på skolkortet!


Kommentarer
Postat av: Ung mamma

Fattar att du är ledsen när du väl har en åsikt och vet hur du vill att det ska vara. Men nu har vi samam frisyr :D Exakt samma :D



Du passar grymt bra i det Moa, det är verkligen perfekt på dig. Bara så du vet.



Jag måste putsa till mitt hår tror jag..

2008-08-21 @ 12:30:51
URL: http://emelieelisabet.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du ser inte förjävlig ut Moa! Du är vacker.

2008-08-21 @ 21:52:48
URL: http://diesofia.blogg.se/

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0