Sen-varning

Helgen var sådär. Lite för lite Oliver, lite för mycket ståhej.
Men söndagen var jättemysig! Först blev man väckt med frukost på sängen sen så önskade jag att åka på loppis-runda, så då gjorde vi det :) Vi stannade först i Hj, men där går ju inte att gå in, så jävla stökigt det är där. Det är så man blir förbannad.. Sen stannade vi på loppis i Tränsjö. Sen åkte vi till Östregård där det var jättemycket folk, och jättemycket som jag ville ha men inte köpte. Det var mest saker som man köper när man flyttar hemifrån.
Efter en annan loppis runt moheda, Ör, så stannade vi på cafét och tog oss en macka. Innan vi återvände hem så åkte vi genom alvesta för att stanna på en loppis. Bakom träningscentret var det en som ingen utav oss hade besökt innan, och det var den som jag efterlyste för ett tag sen, där tv hade varit. Och det försår jag för det fanns jättemycket grejer där, speciellt glas. Jag som älskar glas, hittade jättemycket. Men köpte inget. Mamma och pappa köpte ett notställ.

När vi kom hem väntade Oliver på mig. Mysigt värre. Vi hyrde film senare på kvällen. Arn, Angel och Hairspray. Så hela familjen samlades runt en godisskål och tittade på Arn. Jag fattade ingenting utav den, så pappa fick förklara (han älskar alla Arn-böckerna), sen så störde jag mig mest på den, hur den var klippt. En skada jag fått sen jag började på rörlig bild. Men det är roligt!

Måndagmorgon och det är dags för dans, så jag åkte till nortull iklädd danskläder. Sen mötte jag upp Alicia utanför för att gå in på lektionen. Det enda som händer är att läraren ropar upp alla namnen, sen får vi gå. "Träningen börjar nästa vecka". Det var allt. Så jag steg upp, gjorde mig iordning och åkte in i till stan för att få sen åka hem igen. Vi hade ju ingen rörlig bild idag. Kul. Jag hatar sånt, men Alicia älskar det.
Jag åkte fram- och tillbaka på en resa med busskortet. Det är vad jag kallar onödigt. Men iaf, hämtade pappa mig i Alvesta, sen köpte vi grejer som vi senare hade till våra hemmagjorda räkmackor som vi käkade utomhus :)
Mysmys!

När jag käkat de godaste räkmackorna på länge så gick jag upp för att kolla på Hairspray. Den var ju heeeelt underbar! Jag tänkte inte ens på klippningen.. Så snygga killar. Jag blev kär, skäms nästan för att säga det men.. Zac Efron. Mums. Och ännu mera mums, Elijah Kelley! MUMS! Jag ska kolla på filmen igen, innan jag går och lägger mig..

Sen gick jag ner på min dator och skulle kolla runt lite, hade inget annat för mig. Då är 75% av alla mina bilder borta. Min idiot till lillebror lovar en massa saker han inte kan med. Tack för det!
Vi omformaterade min dator. Och Jack hade inte tagit bort alla bilder, som han lovade. Så.. jag är inte på så bra humör som jag brukar, men det blir nog bättre efter att jag sett Hairspray.. Pusshej!


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0