Dan före dan

Iiih, äntligen! Såhär nära jul blir jag som barn på nytt. Det är så mycket som man gjorde när man var liten som man måste göra år efter år! Som igår så städade jag, bytte lakan och duschade innan jag gick och la mig, för att vara helt ren när jag somnade. Då sover man gott! Det gjordes alltid dagen innan julafton, som idag, men eftersom jag på senare år har firat kvällen den 23 hos Leijons så har det blivit den 22. Och då har man sett "Nu är det jul igen" med Tim Allen med lillbrorsan.
För några dagar sen satte jag upp en litenliten julgran som är "min" som jag har på mitt år. Och så ligger jag och tittar på den innan jag somnar. Så mysigt! Givetvis har jag klämt på alla julklapparna också. Jag tror mig veta vad som är i tre julklappar, men det kan jag ju inte säga till nån (ifall det skulle visa sig vara fel).

Julafton börjar ikväll. Här hemma så griljeras skinkan, julgröten kokas och allt julgodis ställs fram. Självklart kollar vi på Bingolotto medans vi har brasan tänd och tända ljus överallt. Så ni kan ju tänka er hur varmt det blir efter ett tag..  Hos Leijons käkas det julbord.

Nu har jag precis målat mina naglar röda och vilken minut som helst kommer mormor och morfar!

Kommentarer
Postat av: Simone

du är måste vara dem mest julgalna människan jag mött.!! (;

2008-12-27 @ 19:31:13

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0