Kommer jag överleva?

6 dagar.


Idag vaknade jag heeelt täppt i näsan och med en sån huvudvärk och så hade jag ont i halsen också. Hade ingen som helst lust att göra nått annat än att ligga hemma titta på film med den underbaraste jag vet. Bara jag inte bllir sjuk nu lagom till Gotland .. Det är bara att överleva denna veckan som kommer nu.
Istället för att ligga och titta på film stack vi till A6 i Jönköping, eftersom vi campade i Jönköping. Där hittade jag inte fasligt mycket. Tillslut blev det en kajal, sminkborttagning och en skiva (Maia Hirasawa).

Sen stack vi till Bankeryd och hälsade på min moster Siw och hennes man. Där fick vi mat och jordgubbar. Mums!
Siw visade oss också en second hand-butik som finns nära där hon bor. Hon brukar städa där, så hon hade nyckeln så vi kom in, fastän det var stängt. Så man kunde go runt i lugn och ro och kolla på massa fint. Tillslut blev det två väskor, en scarf och ett skärp. Allt för bara sjutton kronor! Det är vad jag kallar en bra affär! ;)

Nu sitter jag hemma hos Oliver. Katastrof.
När pappa hade skjutsat oss hit, i all hast, så fanns det ingen som var hemma och vi hade ingen nyckel. Sådär lagom kul. Vi skyndade oss hit för att vi trodde fotbollen började 19.20. Men så var det visst inte, den börjar vid 21-tiden tydligen. Så sabbades våra planer för kvällen helt, eftersom jag följde med på förutsättningen att det inte skulle bli sent. Men det lär det ju bli nu. Och jag som inte fixat någon lunch till imorrn. Jobbigt läge, eftersom jag redan är trött och verkligen behöver sova. Men det löser sig nog.

Jag är i akut behov av en ny mobiltelefon eftersom min har verligen börjat krabba. Innan funkade inga knappar på telefonen, inte ens avstägningsknappen. så jag fick rycka ut batteriet. Och sen fick jag inte igång det över huvudtaget. Sen tog mamma telefonen och krabbade lite, så nu funkar den igen. För tillfället.

Kommentarer
Postat av: Emma

Maia Hirasawa är riktigt bra!

2008-06-30 @ 21:25:46
URL: http://emange.blogg.se/

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0