Äventyret Frasse

Efter att jag hade varit och mysigt och sovit hos mandisen så stack vi andra vid 7.30-tiden. Lagom trötta var vi då :P
Vi steg upp så tidigt eftersom jag skulle åka till Enköping med pappa och Oliver för att hämta Olivers eftertraktade drever Frasse.

   Jag tyckte det tog för jävla lång tid upp. Eftersom pappa skulle på möte i Nörrköping vid lunch så stannade jag och Oliver i stan och kollade runt lite. Sen därifrån tog det väl en-två timmar. Vi fick fika och kolla runt på de andra hundarna, bl a några jämthundsvalpar som inte var mer än 3 veckor gamla. Så söta så!
   Frasse va den enda hunden som inte skällde, annars kunde man inte vistas i stallet där hundarna fanns, för det var så högljutt! 50 hundar som skäller och skäller i en stor lokal. Usch, mina öron tål inte sånt! Jag har aldrig i hela mitt liv sett en så glad och stolt Oliver när han hämtade Frasse.
    Frasse ville inte in i bilen först och han var väldigt skygg. Han har ju knappt aldrig åkt bil eller gått i koppel eller träffat människor, bara hunduppfödaren och kanske någon veterinär. I bilden hem så sket han ju såklart (han var så rädd, stackarn!), precis när vi skulle äta, så matlusten försvann där som ni kanske förstår.. Annars gick bilresan bra. Bara att den var låååååång som tusan tyckte jag. Den dagen åkte vi upp mot 100 mil.
   Nu, två dagar senare så är han fortfarande skygg och väldigt försiktig men han är också väldigt nyfiken! Han hatar att ta på sig kopplet, men älskar att ut och gå och inspektera naturen. Vi har också förstått att han älskar att tugga på saker, speciellt pinnar och ljus. När vi var inne och käkade frukost så lämnade vi honom ensam en stund, vlket kasnke inte var så bra eftersom han tugga sönder ett ljus, hoppade upp i sängen och tuggade sönder telefonsladden. Så nu när han ska vara ensam ska han vara i hundgården. Där trivs han verkar det som. Som jag sa är han fortfarande skygg och försiktig, det är ju lite tråkigt att det ska ta sån lång tid, men det kommer väl om ett par-tre dagar. Hoppas jag.
Jag läntgar tills man kommer hem och han kommer och hälsar själv och visar att han är glad och tycker om en. Och tills man får lite pli på honom.

bilder kommer snart på min bdb.

Jag har varit här hos Oliver och Frasse sen i tisdags men ikväll ska jag hem då jag imorrn ska till Väla och shoppa med Alicia! :D <3

Frasse
Frasse


Kommentarer
Postat av: Ung mamma

Hey din snygga jävel. Ska du söka till idol den 5 april eller 12? FÖR DU HAR LOVAT ATT DU SKA SÖKA, så ta dig dit nu för fan. 5 är i lund tror jag, och 12 kommer jag inte ihåg. Men resten av ställena är långt borta tyvärr :/ Lund är nog närmsta tror jag, så ta dig diiiit nu dååÅ!! Du lovade faktiskt 2005 att du skulle söka förra året, men det var en löng, så du får faktiskt skärpa till dig nu och gå vidare till de 10 bästa så att du kan vinna och få skivkontrakt!! JAG TROR PÅ DIG, älsar dig Moses. PUSEN

2008-03-29 @ 00:17:35
URL: http://emelieelisabet.blogg.se

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0