VINNARLÅTEN 2008: Smålänningen, Charlotte Perrelli - Hero!

YESYESYES!
Har suttit uppe i min ensamhet och kollat på melodifestivalen. Bättre kan man inte ha det, jag lovar. När jag tittar på melodifestivalen måste det vara knäppt tyst. Det är bara jag som får sitta och skrika och tjoa, vilket jag gör hela tiden! JAG ÄLSKAR MELODIFESTIVALEN! Just nu är jag helt lycklig, helt galen. Haha!

Det går ju inte att bevisa bättre att Smålänningar är bäst! Kolla bara på de två senaste svenska melodifestival-vinnarna! The Ark från Rottne, utanför Växjö och Charlotte Perrelli från Hovmantorp, utanför Växjö! Helt sjukt!

Charlottes låt är så jäkla mäktig, jag hittar inte ett mer passande ord än det. Den kommer att passa bra i Eurovision Song Contest i Belgrad i maj! Vågar inte säga att den ska vinna, men visst hade det varit häftigt med tanke på att Charlotte har vunnit den innan, 1999. Då kommer hon vara den första kvinnan som vunnit ESC två gånger. Men det är klart, man ska inte ha för stora förhoppningar.

Innan skrev jag om att jag trodde Maia Hirasawa + The Ark troligen skulle låta fantastiskt. Vilket det inte va..
Det var helt underbart! Ska direkt gå in på youtube och lyssna på låten om och om igen! Ska även kolla på våran älskade lilla Björns Gustavsson!  Och såklart, The Ark och Charlotte Perrelli som gör mig stolt att vara smålänning!

Glöm inte att kolla på "Dagen Efter", eller vad dom nu kallar det, imorrn kl.19!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar på det om "juryn" i min blogg:

Jo, jag vet det :) och den 'juryn' tycker jag ska vara kvar, för att det ska bli nån måtta på allt, för hur ska vi annars få fram 32 låtar? inte folkomröstning om drygt 3000 bidrag iallafall.. :P
läste om en kille som var i vår ålder och var med och valde ut låtar. häftigt!

2008-03-16 @ 17:49:02
URL: http://diesofia.blogg.se

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0