Cheaters = Onödigt vetande

Efter att jag övningskörde lite igår med pappa stack jag hem till Oliver. Där hade vi lust att skämma bort hans föräldrar med lagad mat på bordet när de kom hem, så det blev lax och pasta. Jag vet, det låter inte så fint, men det var jättegott och de uppskattade det jättemycket! När vi stod och lagade maten så ringde pappa mig och sa att Jack ska sjunga om en timme och han undrade om vi ville komma och kolla, isf kunde han hämta oss. Då blev man ju lite.. varför säger du till en timme innan?! Men då berättade pappa att han själv fick veta det nyss. Då hade Jack, den busen, försökt hålla detta hemligt för att han inte ville att nån skulle komma och kolla. Men det lyckades han inte med! Mamma, pappa, jag och Oliver kom och kollade. Jack är jätteduktig på att sjunga, jag är riktigt stolt! <3

Sen stack jag och Oliver hem till Mo igen och började plugga. Vid 22-tiden stack jag hem för att sova.

Idag har det varit studiedag och det betyder att jag har varit ensam hemma hela dagen. Gick upp vid 10 för att gå ut och gå med hundarna. Men jag vaknade redan vid 6 för att pappa, den jäveln(!), hade satt igång tvättmaskinen, som är i rummet bredvid mitt sovrum. Och den är inte tyst precis. Så jag var inte glad. Morgonhumöret, ni vet.
Drömde en mardröm imorse också :( Men jag har berättat den, så den borde väl inte bli sann?

När jag käkade frukost sen så satte jag igång tv:n och då var det ett program som var så amerikanskt det bara kunde bli! Det var lite lustigt att just det programmet skulle heta som det hette efter min mardröm, men men. Det hette iaf "Cheaters" och gick ut på att de som trodde att deras partner var otrogen, kunde ringa in till programmet och få en detektiv anlitad för att kolla upp om det var så. Och det var ju så i alla fallen också. Och det var en massa kameror som var med och filmade när paret "gjorde upp". Så amerikanskt så det finns inte.. men jag kollade iaf vidare på det, för att det var så jävla fult. Att folk inte kan få ha nått privat längre.

Det har inte alls blivit mycket pluggandes, mest att jag läst min bok "PS. I love you" ute i solen. Och så har jag, som ni ser, gjort om bloggen lite. Jag började om helt från början. Nu orkar jag inte sitta mer med den idag. Jag ska ut i solen igen nu :)

Onödigt vetande:
Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin.

Utan färgmedel är Coca-Cola grönt.

En gurka innehåller procentuellt mer vatten än vad Atlanten gör.

Det tar 12 till 15 sekunder för blodet att cirkulera från den ena handen till den andra och bara två sekunder att strömma från låret till foten.

Ett fem månader gammalt foster har mera hår på ryggen än en vuxen gorilla.

En genomsnittlig chokladkaka har åtta insektsben i sig.


Kommentarer
Postat av: Rolf

Tja som sagt jag sätter gärna på tvättmaskinen senare men då får DU hänga den och ladda nästa!

2008-05-30 @ 06:30:19
URL: http://mbladh.blogg.se/

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0