Flopp

Ännu en blågul flopp i ESC. Så jävla illa trodde jag inte att det skulle gå. Det känns helt sjukt. Hon låg ju etta på alla listor. Hero kom på en ynka 18:e plats. Samma som The Ark's placering förra året. Illa. Tom Lettlands och Spaniens fjoll-låtar kom bättre. Jag tror det satsades för mycket på promotion överallt. Vi syntes för mycket. Eller? Fast det finns inte en chans, nån gång för oss i norden att vinna, om vi inte stöttar varandra som de gör överallt annars i Europa. Nu när alla de nordiska länderna var med hade vi ändå chansen på att kompisrösta, men ändå gjorde vi inte det, tillräckligt. Tur att Malta tycker om oss. Det var faktiskt den enda höga poäng jag såg (annars sov jag mig igenom omröstningen, för att strejka lite)
När jag gissade på hur det skulle gå så trodde jag att Sverige skulle ligga i topp 10 iaf. I ledningen skulle Ukrainas "Shady Lady" ligga och sedan Norges "Hold on, be strong". Och Armeniens "Qele Qele" på tredjeplats. Jag ska iaf köpa skivan iår, för jag tyckte det var många bra låtar. Faktiskt. Men nästa år blir det inget ESC för mig.

Alvestayran gick väl fint. Jag var såå nervös innan "Lascia chio pianga". Mina ben darrade så jag trodde jag skulle ramla. Haha! Aldrig i hela mitt liv har jag varit så nervös. Och det hördes på vissa ställen. Pappa spelade in och jag har analyserat sönder mig. Det kunde gått bättre.
På bakgården hörde jag inte mig själv, så jag visste inte riktigt hur det gick när jag väl stod på scenen. Men sen när jag hörde det efteråt lät det inte alldeles för illa. Ibland.

Mors Dag och jag och Jack storsatsar (om man jämför med hennes födelsedag). Utav mig och Jack tsm så fick hon en vitlöksolja och en dip från Oil&Vinegar.  Jack hade sytt en vetekudde till mamma som det stod broderat hennes namn på. Mia. Så fin så :) Jag har fixat så att hon är med i nån spa-tävling. Inte för att hon kommer vinna. Men chansen finns!

Jag ska bara ner och städa och sen kommer förhoppningsvis Oliver hem till oss senare idag. Ska bli mys! :)

Ändrade planer:
Eftersom Olivers fotbollstränare inte kan planera rätt så kommer inte jag få träffa min älskling idag :(

Kommentarer
Postat av: Sofia

Moa! Det lät verkligen skitbra när du sjöng, jag var så imponerad... den låten är underbart bra och vacker. :')

2008-05-25 @ 13:22:27
URL: http://diesofia.blogg.se/

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0