Skärp er, Länstrafiken Kronoberg!

Skulle ta bussen hem vid tre från Växjö idag. På just fredagar går det två 145:or, en mot Ljungby och en mot Halmstad. Den som gick mot Halmstad kom ungerfär tio i tre och packades på folk. Eftersom jag måste byta buss och vet att det alltid är krabb på fredagarna, eftersom det är två bussar att byta från men en att byta till, så frågade jag busschaffören vilken jag skulle ta. Då svarade han att jag skulle ta nästa för att den skulle ha air-condition och stanna vid 25:an. Så jag hoppade snällt av och ställer mig och väntar på Ljungby-bussen.

Klockan blev tre och det kom ingen buss. Men alla stod snällt och väntade iaf, men jag blev såklart stressad för att jag inte skulle hinna med bussbytet. Tio över tre kommer det en buss, som det inte står något på, men alla hoppar in i den iaf. Innan den bussen körde frågade busschaffören vart vi skulle och vi svarade att vi skulle till Ljungby. "Ljungby?! Denna går till Lammhult". Så det var ju bara att hoppa av och fortsätta vänta på Ljungby-bussen.

Halv fyra går det in en tant, som skulle med Ljungby-bussen, in till Länstrafiken och frågar varför det inte kommer en buss osv. Hon får som svar att det strax kommer en ersättningssbuss. "Vilken minut som helst". Tio i fyra kommer den ordinarie bussen, den som alltid går vid fyra till Ljungby och folk börjar ju såklart hoppa på den. Det var ju ingen som ville betala, såklart, men det fick vi ju ändå göra.

När man sitter på den ordinarie fyra-bussen till Ljungby ser man att ersättningsbussen kommer bakom. Men då har ju alla redan hoppat på den ordinarie bussen.


Då kan man ju fråga sig hur lång tid man får vänta innan man slipper betala. En timme räckte ju inte?! Och så kan man ju fråga varför de säger att det kommer en ersättningsnbuss "vilken minut som helst" istället för att hänvisa oss till nästa buss? En fråga till som man ställde redan efter 10 minuter var, Hur lång tid tar det för en ersättningsbuss att komma? En timme?
Är detta acceptabelt?!


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0