Skrevet kanske är nervöst?

Idag vaknade jag upp med världen bästa Oliver bredvid :) Underbart! Tyvärr var det den enda gången vi kunde träffas denna veckan/helgen :( Iaf, så steg jag upp kl 6 med honom, fästan att jag skulle kunnat sova till kl 7 eftersom jag har sovmårgon på torsdagar. Så snäll och bra flickvän är jag!

På bussen till skolan så träffade jag Olivia, som fyller år idag! Kärlek och Grattis till henne! Och så träffade jag Ella också, så vi satt och pratade lite och hade trevligt. Hon åkte med "den lilla bussen" till k-mad där vi skildes åt varsitt håll.
Väl framme i skolan fick man veta att alla lektioner, förutom den första, var inställda. Inte sådär jättekul eftersom den lektionen är kortare än vad det tar att åka till skolan.

Vi sa det till läraren, att vi bara hade den lektionen och vi lika gärna hade kunnat stanna hemma. Och då svarar han "Men nu är nu ju här, så då kan ni ju lika gärna vara med på lektionen ". Han hade planerat att vi skulle kolla på en film om Voltarie och Rousseau (stavning?), men som inte villa komma igång via projektorn. Eller vad det va. Ljudet kanske. Grejen var iaf att vi hade en video inne i klassrummet, som skulle funka att titta på, men som han inte ville eftersom det skulle kännas "Uschigt". Så då bestämmer han sig för att avsluta lektionen.
Och lilla jag då, som hade stressat med gympakläder och bussar för att komma i tid och ha rätt saker med mig, tyckte att när vi väl kommit dit så ska vi göra det vi ska. Jag har inte stressat för att gå på en lektion i 10 minuter för att sen åka hem. När vi väl var där och ändå skulle se den förbannade filmen kunde vi lika gärna göra det då.
Sjuk, som han är, så blev han skitförbannad. Började slå i luckor och i rullgardinen (som ägde honom totalt!).
 Men hur "uschigt" hade det inte känts för oss då? Om vi hade åkt buss för att gå på en lektion som inte gav oss nått? Som inte var i länge är en kvart? Bara för att inte ville kolla på en vanligt video?
Det blev iaf att vi kollade på filmen, så jag var nöjd även fast det var den tråkigaste jag sett. Men jag kom iaf inte dit i onändan då.

Så det blev att man gick ner på stan. Där jag köpte en tröja på rean, som jag har kollat på länge. Den har kostat 129 kr och jag fick den för 59! Det är vad jag kallar en god affär ;) Nu har jag precis kommit hem och käkat och ska börja med allt plugg.. Ska visst fixa nån butik att filma in i. EFTER att jag skrivit manuset. Det blir fan inte lätt!

Eurosvision song contest semifinal 2 ikväll dårå. Heja Perrelli!


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0