I'm back on track

Hejsan! Det var ett jävla tag sen jag skrev nått här.. Och det verkar bara bli längre och längre mellan varven. Ska försöka bättra mig ..

Det har hänt så jädra mycket nu bara de senaste veckorna. Projektarbetet tog ju sjukt mycket tid nu på slutet. Men nu är det klart! :) Det kommer fram människor och säger hur bra de var när man är ute med hundarna. Det känns bra! Nu är det iaf bara rapporten som ska in. Gött! Ska bli skönt att vara ledig på måndag- och onsdagskvällar framöver!

Igår så gjorde jag och Simone högskoleprovet, vilket vara skitsvårt och jag kommer inte alls ha bra resultat därifrån. Jag rättade provet nyss, och jag kan väl säga som så, att det är inte det resultatet jag kommer in på högskola inte.. På tal om det så sökte jag allldeles precis utbildningar till hösten. Ska bli kul och se vilken det blir tillslut. Jag längtar!

Vi var ju i Kalmar och kollade in skolan och utbildningen jag är intresserad av. Och det verkade vara PRECIS det jag vill! Så det blev prio 1.
Prio 2 blev Högskolan i Jönköping, som jag också var och tittade på för nån vecka sen. Den verkade jätteflummig och så. Men jag söker den iaf! Jag vill vill vill vill vill vill vill plugga till hösten!

Idag har jag städat hela dagen och jag har fått ner en 1.40-säng till mitt rum! Det var ett helvete att få ner den för trappan. Pappa fick ta bort spjällorna (eller vad kallas det? som skyddar oss att inte trilla ner?). En hel del svordommar med andra ord ..
Jonas fick min gamla 1.20-säng till sitt provosoriska rum. Han har förresten namnsdag idag, Grattis alla Jonas-are därute!

I veckan som kommer så är det nationellt prov i svenska B som ska göras. Och så ska det spelas in en film. Inte vilken film som helst, utan en stop motion-film by mig och Simone. Den ska förhoppningsvis till växjös egna lilla filmgala den 9 maj. Det är slutprojektet i rbl C. Sen är det lov och jag ska BARA ta det lugnt. Sjukt lugnt. För det behöver jag och det är jag värd. Efter provet igår så åkte jag hem till Oliver. Jag kan inte varit rolig att umgås med för jag somnade vid 20.30, när vi kollade på Robinson. Och så sattes det igång en film efter det, den såg jag de första 5 minuterna på.

Nu börjar det verkligen närma sig studenten. Jag letar frenetiskt efter en studentklänning. HJÄLP?! Har köpt hem två klänningar via Internet, som var skitfula när man fick hem dom. Det blev retur på dom!
Annars är allt till balen köpt (förutom väska) och så. Det är 11 veckor kvar nu. Snacka om sjukt!


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0