Sista

Åh, det är mycket som är sista nu. Allt är sista. För sen har jag ingen aning om vad som händer. Och det är läskigt. Jävligt läskigt...

Igår hade jag min sista sånglektion hos Lilian på Musikskolan. Fyfan. Jag har liksom gått där sen sjuan. Och nu bara tar det slut.. Det senaste året har jag dessutom varit där jättemycket. Flera gånger i veckan. Och nu är jag inte längre medlem där. När/om jag ska dit nästa gång, så ska jag bara dricka kaffe. Helt sjukt. Jag saknar sånglektionerna jättemycket redan. Det är så sorligt så att jag nästan börjar gråta. Vart ska jag ta vägen nu?

I skolan idag fikade vi på religionen och fick reda på betyg. Sen på arbetsmiljön så skulle vi bara göra en utvärdering och så fick reda på betyg. På min sista lektion så fick jag även där bara reda på betygen för att sen gå. Gött som satan! Jag är nöjd med de betygen jag fick reda på idag, de är bättre än jag trodde. Kanske att jag kommer in på Kalmar ändå! För fy, vad kul det hade varit!
     Fick ett brev hem idag. Från Kulturama i Stockholm, det var reklam/Info om en sång(jazz/soul/rock)-utbildning där. Och den verkade ju helt fantastisk, nästan för bra för att vara sann. Jazz har jag ju kommit fram till hos Lilian, att det är min grej.. Jag ska söka. Sen får vi se hur det går. Kanske att jag inte söker iår. Får se. Men jag undrar vem som hade rekomenderat just den linjen ..

Kände att jag tappade den röda tråden där.. Sista.

Idag så fick jag höra låten som min klass ska springa ut i. Det har sannerligen något med "sista" att göra. Det är liksom det sista vi ska göra som klass. Herregud. Jag rös när jag hörde den. Herregud. Det var nästan sådär chockartat.. Men den är grymt bra! Bättre än alla andras!

OCH så läste jag precis precis ut den sista boken i Twilight-serien. Och det är så sjukt tråkigt. Nu känns det ju så tomt. Jag vill veta meeeeeeeeeeer! Snälla Stephanie Meyer, skriv fler böcker till serien!!!!
    Jag vill inte läsa nått annat nu, känner jag. Men jag måste ju läsa nått..

Kommentarer
Postat av: Lillian

Det känns skumt för mig också. Du är den sista av de första och du har ju varit med på typ ALLT! Ibland tycker jag inte att barn borde få växa upp och bli vuxna, men samtidigt är det ju det som är så fantastiskt att se :)



Låter otroligt spännande med Kulturama - SÖK!



Åh, tomheten efter en, eller som i det här fallet - flera bra böcker, är hemsk. Ska försöka hålla mig från böckerna, men jag är inte helt säker på att jag klarar det, jag skulle ju i alla fall kunna läsa den första...



Hoppas du får en toppen-student, nu!

2009-05-29 @ 19:19:00
Postat av: Ica

Usch, jag känner mig delad, skönt att slippa skolan men nu funkar äntligen klassen någolunda, och man vill inte lämna tryggheten.. Men låten den ägde! kommer lipa sönder på studenten!



Puss! :*

2009-06-03 @ 20:52:36

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0