Nån vänlig själ?

Alla hjärtans dag var fantastisk, Oliver är fantastisk!

Jag somnade iaf i Olivers famn och vaknade utan honom på fredagmorgon. Han stack ju till skolan (mohahaha, jag har lov!) vid 7-tiden medans jag låg kvar och susade.
När jag vaknade stack jag ner och käkade frukost, snackade med Eva och kollade lite på TV. Det var ju mest nyheter, jag har inte kollat på nyheterna på ett tag, så ibland hänger jag verkligen inte med. Skärpning Moa! Kolla mer på nyheterna!
Så iaf, så kom Oliver och vi började städa och mysa lite. Men sen skulle han till stan och klippa sig, och jag hade ingen lust att följa med så jag hade bestämt med pappa att han skulle hämta mig vid 14-14.30-tiden. Klockan går och går och jag ringer och ringer men han svarar inte. 15 hinner klockan bli när han ringer mig och är sur! Jag riktigt kände hur hornen växte på mig och jag verkligen undrade vafan han var sur för. Det var ju jag som hade ringt honom i en timme utan att han svarar! Jag skulle ju vara den som var sur, och det blev jag också.
Men pappa sa aldrig förlåt, han bjöd mig på räkmacka istället. Och de är mycket godare!

Eftersom inte mamma och pappa var hemma på kvällen, så åkte jag tillbaka till Mo sen. Där vi kollade på Let's Dance, sen stack vi till Rasmus och träffade folk en liten stund. Trevligt!
Fan, vad jag saknar Olivia, Ella, Josefin, Ajax och Amanda!! Måste träffas snart.
Sen stack jag och Oliver hem och la oss.

De blev lördag och skitungarna i Mo väckte mig 8.15!!! För att datorn låg inne i vårt rum och man var ju tvungen att ha den så tidigt på morgonen. Datanördar.
Ja, så jag kunde ju inte somna om. Låg och läste i min bok istället. Visst, det var väl skönt. Men det är skönare att sova.. Jag förlåter dom aldrig!
Sen fick jag ju vänta på att Oliver skulle vakna också, för han kunde ju somna om.. Den lyxosten!
Efter frukost och tandborstning blev det att grunda taket och sängen uppe i Olivers nya rum. Och att måla taket med en pensel i flera timmar gör rätt ont i både nacke och armar!
Vi har varit där ute precis hela dagen. Nu väntar jag och Oliver bara på skjuts hem till Hjortsberga. Där vi ska kolla på melodifestivalen och passa skitungar som ska Lana hela natten. Väcker dom mig före klockan 9 imorrnbitti, så säljer jag dom.
Hoppas iaf att melodifestivalen denna kvällen är nått att ha, för det var det tamejfan inte förra veckan! Det var katastrof! Usch. Så jädra besviken är jag. Jag älskar ju melodifestivalen i vanliga fall.

På onsdag drar det iväg till Stöten för att träffa Jonas och Louise. Och såklart åka lite skidor! Ska bli jättemysigt att för första gången göra något sånt med Oliver. Att åka bort. Han äger säkert mig i backen jättemycket och jag lär säkert tjura en jävla massa på honom för att han bara vill tävla när han vet att jag är kass jämfört med honom.
Men det är också lite synd att vi åker. Jag skulle ju annars träffa Olivia, Theresé, Alicia och Hannah en massa, men vi får ta igen det någon annan gång?

På måndag ska jag på handledarkursen, och jag har redan fått mitt körkortstillstånd, så det är nog bara att börja köra snart! Fast.. jag vet inte om jag längtar till det eller inte. Känner en sån jävla stress, ska jag ta körkort inom 4 år? Pappa vill att jag ska ha körkort redan till hösten. Men det kommer jag ju aldrig ha råd med! Speciellt inte om jag kanske ska hänga med Oliver på höstlovet på nån solresa, typ Gran Canaria eller nått.
Så, är det nån vänlig själ som har lite pengar över är jag villig att ta emot.


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0