Student 2008

Göteborg var jättekul! Jag orkar faktiskt inte skriva ner Hur bra jag hade. Det skulla ta mig hela dagen att skriva ner! <3

Men igår iaf så var jag och kollade på Kungsmads studenter som sprang ut. Och det enda jag kunde tänka på var att det nästa år är min tur. Min tur att stå där uppe och skrika i studentmössa och vit klänning. Helt jävla sjukt! Det var så att det spratt till i hela kroppen på mig! En och annan tår kom likaså! Mina kompisar, som jag lekte med när jag var liten, gick i samma 'klass' som och som jag gick på fritids med tar studenten iår. Helt jävla sjukt!
När Am, Jonas, Samuel eller de andra av mina kusiner tog studenten tyckte jag att "Oj, vad stora de är. De är ju vuxna!". Det sjuka är att jag ser inte de som tar studenten iår, Emma, Sophie, Mette osv., som vuxna eller stora. Inte så stora som jag tyckte att Am, Jonas eller Samuel var när de tog studenten. De var ju jättestora verkligen. Och det är det som är så sjukt. Att de är så stora nu, Och att jag är det nästa år. Fastän jag inte känner mig som så. Inte på långa vägar! Det är nu livet börjar för dem. Lycka till! :')
Det kommer hända så mycket det år som ligger framför mig nu. Och det närmsta året välkomnar jag med skräckblandad förtjusning och nyfikenhet. Redan tänker jag på hur fan jag ska klara studenten rent ekonomiskt, om man ska ta det där jävla körkortet också. Studenten kommer ruinera mig! körkortet också!
I trean ska man ju gå på alla studentfester och så ska man gå på balen och till balen ska man ha klänning, skor, få håret fint uppsatt och sminkad. Sen på själva utsparken så ska man ju ha studentmössa och vit klänning, skor, bil och så kalaset för familjen och släkten efteråt... mycket pengar!

Yaay, 2-0 till Sverige igårkväll!

Kommentarer
Postat av: Rolf

Allt behöver Du inte betala själv!

2008-06-11 @ 17:16:04

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0