Yoga och chigong

Idag hade vi friluftsdag i skolan som hade temat stress. Först testade vi på yoga, som vad skitkul! Verkligen en träningsform som passade mig. Där slipper man springa för att vara duktig. Man använde bara sin egna vikt.
Efter yogan, som man blev trött efter, var det en förläsning om stress. På den stressföreläsningen så räknade upp olika symptom för vad som inte är bra stress. Och varje punkt kände jag igen. Man blir ju inte mindre stressad av det precis!!
    Sist var det chigong som ska betyda risånga. Ris står för energi och ånga för.. ånga. Det var också roligt, eller mer skönt. Man blev så skönt avslappnad efteråt. Chigong-snubben, som visade alla rörelser och det sa att chigongen var från många tusentals år sedan. Då man jobbade många timmar från hemmet, då det inte fanns bilar eller andra transportalternativ än att gå. Och då utförde de chigong för att orka gå hem efter åtta timmars arbetsdag. Jag kan tänka mig att det var så. För innan chigongen var jag väldigt trött och min förkylning var jobbig. Efter chigongen kände jag inte av förkylningen nått.

Kommentarer
Postat av: Emma

yoga är så fruktansvärt skönt! verkligen en bra träningsform, jobbigt nog är det så dyrt!

2008-11-26 @ 11:23:40
URL: http://emange.blogg.se/

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0