Dag tre; Mina föräldrar

Min pappa heter Rolf och min mamma heter Mija. Pappa har rötter i Örebro och mamma i Nybro. De träffades 1989 på en fest deras gemensamma vän hade anordnat. Vet inte om det var kärlek vid första ögonkastet eller hur det gick till. Men det gick iaf snabbt! Året efter köpte de hus (i ljungby), skaffade barn (mig!) och gifte sig. Denna veckan firar de 20 år som gifta.

Mina föräldrar har alltid varit väldigt öppna. Jag har sett de bråka, men jag har också sett de varit väldigt kärvänliga mot varandra. Jag har alltså sett hur det är i ett riktigt förhållande, vilket jag tror är väldigt viktigt för mig och min egna relation. Både mamma och pappa har alltid funnits där för mig och stöttat mig mig i alla lägen. Det är de om har skapat mig och format mig till den jag är idag. Jag hoppas att de är lika stolta äver mig, som jag är över att vara just deras dotter. Jag älskar er, mamma och pappa!


resturant in covent garden
pappa och mamma i London november 2010


förstår ni vad jag menar med kärleksfulla mot varandra?
Gran Canaria, 2006

Kommentarer
Postat av: Mija

Du vet att vi älskar dej och är så stolta för dej!!

Nu vet du hur jag reagerade, eller hur?

Kramar i massor!!!

2010-11-22 @ 22:18:18
Postat av: Emelie

Såå fint!

2010-11-23 @ 14:57:28
URL: http://emeliemiche.blogg.se/
Postat av: Rolf

Faktum var att huset köptes redan 1989. Vi skrev kontrakt redan tre månader efter att vi träffats! Jag postade ett kärleksbrev till mamma dagen efter att vi träffats. Hon fick den på tisdagen och sedan rullade det bara ppå. Så det var kärlek från första ögonkastet! Lite hjälp på traven fick vi av en hund.

2010-11-23 @ 22:10:34
Postat av: Rolf

Faktum var att huset köptes redan 1989. Vi skrev kontrakt redan tre månader efter att vi träffats! Jag postade ett kärleksbrev till mamma dagen efter att vi träffats. Hon fick den på tisdagen och sedan rullade det bara ppå. Så det var kärlek från första ögonkastet! Lite hjälp på traven fick vi av en hund.

2010-11-23 @ 22:11:17

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0