Familjens besök i korta drag

Det har gått en vecka nu och jag har fortfarande inte berättat vad vi gjorde! Förargligt!

tordsdagen; De kom till London. Typ så långt bort man kunde komma från mig. Jag tog mig dit, vilket tog typ en timme med tunnelbanan. Vi tog en fika och pratade lite. Eftersom det tog så lång tid och jag ville hem i tid, så va det allt vi hann med! Mamma blev besviken att man inte kunde ta en öl, att vi inte hittade en pub. En vanlig enkel pub liksom. Det fanns en "gentlemens bar".

fredag; träffades vid baker street vid nio för att ta en fika och sen dra in på Madame Tussauds. Det var jättekul där! Massa att ta kort på! Jag var barnsligast av alla, som vanligt. Jag och Jack tog bland annat kort "med" Michael Jackson, som vi fick köpa som magnet och nyckelring. Så nu har jag en liten magnet liggandes på nattduksbordet! Min söta lillebror som har blivit större än vad jag velat.
Efter Madame Tussauds så gick vi lite på baker street, kollade bla a in en rockbutik och en beatles-butik! Sen tog vi lunch och mamma fick äntligen sin öl! Och Fish 'n Chips. Mätta och glada gick vi till selfridges och kollade runt lite där. Vi undrade hur det kunde bli så himla dyrt med svensk design och glas! Eftersom jag jobbar på fredagar, så fick jag åka hem och göra min tjänst. Men efter det så kom alla hem till mig för att se hur jag bor. Eftersom min säng är så stor så la vi oss ner lite för att ta igen dagen. Jag va helt slut. Men hungern sa sitt och vi gick ner till West Hampstead och kollade runt lite bland utbudet. Det blev tapas! Och efter det; gissa vad! Jo, öl. Jag har under min tid här velat testa på en pub som finns precis vid tunnelbanan, så vi gick det. Typiskt engelsk pub. Mysig! Efter det va vi alla trötta, så de bestämde sig att åka hem kring 21-tiden. Och jag gick så snällt hem och sov jag med.

lördag; Vi träffades vid picadilly circus och tog oss vidare till Fornum & Mason, där jag tydligen har varit förrut som liten! Men jag kommer ihåg det som Harrods. Vilket va helt fel! Där inne hittade man mest dyr choklad, the och kaffe! Man hittade också chokladtoppade myror, ugnsbakade spindlar och skorpionvodka! Helt seiösa grejer och helt på riktigt. Så jäkla sjukt!
Efter en lunch på Café Nero så mötte vi upp Amanda och gick vidare till dit Jack ville; Games Workshop och HMV. Han va helt salig då han fick köpa ett efterlängtat spel som ännu inte kommit till Sverige och så fick han prata spel med en försäljare. En sån nörd.
Vi promenerade till Covent Garden där jag och Amanda fick lära oss att det ju finns en nedervåning! Väl nere på nedervåningen så var det ett band som spelade. Basisten va heeeelweird, men gu så underhållande! Men man höll sig på långt avstånd, man ville inte gärna bli utpekad av honom! När de spelat klart satte vi oss på en pub, vilket inte va så lätt att hitta, då alla pubar har 18-årsgräns. Men vi sket i det och satte oss ändå. Vi hittade platser på balkongen där vi kunde se underhållarna ute på gatan.
Efter en timme eller två börjar vi bli hungriga så vi bestämde oss för att gå och käka. Även Amanda, såklart! :)
Vi fick vårt egna lilla hörn på resturangen och det va jättemysigt! Vi ville inte riktigt gå därifrån, men kände att det var dags efter ett par timmar med riktigt god mat och dryck! Därefter ville visste vi inte riktigt vad vi skulle göra eftersom pubarna hade 18 årsgräns, och vi ville inte splittra på oss. Så vi hamnade i picadilly och soho en vända, för att sen gå tillbaka till leicester square. Där vi äntligen, efter minst en timmes letande, hittade en bar som Inte hade artonårsgräns! Vi tog oss varsin öl, planerade morgondagen och sen sa hejdå och tack för en mysig kväll! Och för att jag fick presentera min fina vän Amanda! Som jag ju sen följde med hem och sov hos.

söndag; klockan ringde vid nio och som den pannkaksmamman Amanda är, så gjorde hon pannkakor till mig till frukost! Sen gick jag bara hem och bytte om för att träffa mamma, pappa och Jack i Canary Wharf där vi skulle ta tåget vidare till Greenwich! Därifrån mäter man tiden och nollgränsen för longitud och latitud går därifrån. Jag hängde inte med att stämpla mitt kort, så jag va lite orolig över att jag skulle behöva betala en massa onödiga pengar i straffavgift, men det löste sig tillslut iaf. Vi hittade inte riktigt vägen till nollgränsen direkt, så vi tog en vända genom en matmarknad och senare ett seglar(?)museum. Men jag och mamma orkde inte riktigt med museét så vi tog en kaffe och croissant och satt och pratade lite istället. Framtidsplaner.
Pigga och glada tog vi oss till nollgränsen, och gjorde precis som alla andra turister, tog lite kort! Det va en fantastisk utsikt däruppeifrån. Man såg väldigt stora delar av London!
När vi tagit de där korten och kände oss färdiga så tog vi oss vidare för en lunch på ytterliggare en mysig engelsk pub. Som serverade läsken med lika delar is som dryck.
Eftersom mamma lovat en väninna att köpa med sig ett par Dr Martens så åkte vi till Covent Garden igen och köpte ett par. Väl där ville jag och mamma också shoppa lite, så pappa och Jack satte sig och fikade i en timme medan jag och mamma shoppade på H&M och New Look.
Fortfarande mätta men trötta i benen så bestämde vi oss för att vi ville sätta oss. Men inte på samma ställe som kvällen innan, så vi åkte till Hampstead där jag fick chansen att visa runt lite. Vi satte oss på en pub, delade en pizza, jag fick bjuda på drinkar och så pratade vi ytterliggare lite framtidsplaner. Svenskar som vi är ville vi ha en fika, så gick vidare till ett annat ställa med riktigt dålig service, Café Rouge. Jag tog mig en creme brulée. Därefter va klockan ganska mycket och de skulle ta ett tidigt flyg dagen efter, så de bestämde sig att säga hejdå. Vi kramade om varandra och försökte tala i oss att det ju inte alls är länge till jul, då vi ses nästa gång.

Vill tacka min älskade familj, för att ni kom och hälsade på! Har haft väldigt mysigt och jag är glad att jag fick visa runt hur jag bor osv. Nu fattas det bara att Annamia och Jonas också får se. Älskar Er!

Kommentarer
Postat av: Mija

Vad roligt att läsa. Du är fantastisk på att skriva. Vad roligt att återuppleva resan på detta sätt. Tack Tack!! Älskar dej!!! Mamma

Ps Hälsa Amanda!!

2010-11-11 @ 20:19:01

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0