Dag ett; Presentera dig själv

Mitt namn är Moa och jag föddes på Ljungby BB för 20 år sedan. Som 4-åring så flyttade jag och familjen till den lilla lilla byn Hjortsberga utanför Alvesta. Mina äldre syskon, Jonas och Annamia, hade ofta vänner hemma på besök. Vilket va en jättechans för mig att störa och retas så mycket som möjligt.

Numera är jag inte lika uppmärksamhetskåt. Jag är ganska tyst, blyg och lugn innan man lärt känna mig. Mina vänner skulle beskriva mig som snäll, rolig och omtänkssam. Låter ganska tillintetsägande och tråkigt. Men jag är antingen eller. Antingen älskar jag en sak, eller så gör jag inte det. Oftast finns det inget mellanrum. Medans många håller inne och säger "jo, men det gillar jag väl" så säger jag "ååh, jag älskar det!". Detsamma gäller med mitt humör. Prata inte med mig på morgonen.
Jag hatar att säga nej. Vilket ofta kan ställa till det för mig. Säger ofta förlåt, även för saker jag inte kan rå för!
Jag är inte partytjejen som är ute så fort det finns tillfälle utan älskar att ta en middag tillsamman för att sitta och prata istället. Eller ha filmkvällar. Eller göra nått annat mysigt.
Mina största intressen är film och hundar. Gick media på gymnasiet där jag gick rörlig bild. Fick blodad tand och ska, när jag känner mig redo, börja plugga något med tv-produktion. Har haft hund sen jag var i 7-8 årsåldern. Och kommer sen dess och för all framtid att ha hund. Det är så givande! En vän som alltid står vid din sida.
En stor del av mitt liv är min kärlek Oliver. Vart jag än hamnar i världen så hoppas jag att han står bredvid med mig och att vi fortsätter att älska varandra så som vi gör idag.

För tillfället är jag i London och jobbar som au pair. Åkte hit för att själv utvecklas som människa, träffa nya människor, förbättra engelskan och lära känna den engelska kulturen. Har nu varit här i drygt fyra månader och har träffat så himla fina människor. Och utvecklats och blivit säkrare som människa (och på engelskan!). Vilket betyder allt för mig. Skulle därmed aldrig ångra denna resa.



Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0