Whoops! Jag tar allt på en gång.

Har glömt att uppdatera. Och det känns som om det har hänt så jäkla mycket sen förra helgen.... Så ska försöka få med allt på en gång!

Fredag; Au pair-träff (för oss i norra london) i Muswell Hill. Jag fick ett oförtjänt smeknamn, alkoholisten. Bara för att vi var udda antal och det var 2 drinkar för 1, innan kl 22. Då blev det att jag satt där med fyra drinkar samtidigt.. till mig själv. Pinsamt.

Lördag; Åkte till Covent Garden med Alexandra, Hanna och Veronica. Köpte ännu mer trådar och berlocker. Käkade en jättesöt (söt som i gullig) muffins! Bild kommer. På kvällen drog jag vidare till Alex för politik- och vinkväll! Dock inte så mycket politik :P Haha, men det var mysigt.

Söndag; Hanna  och Alex kom hit för att senare möta upp Veronica vid den svenska kyrkan. Därifrån gick vi till Totally Swedish, som är en butik om bara säljer svenska saker och har bara svensk personal. De firade 5 år, så det bjöds på prinsesstårta! Efter det va det au pair-träff (för alla au pairer denna gången) och det var sjuuuuuuukt mycket folk. Vi träffades i svenska kyrkan och gick vidare till svenska puben. Jag tog mig en Kopparbergs cider, fastän jag inte är mycket för cider. Men kändes liksom som om det hörde till. Så fanns det ingen Mariestads?!
Efter au pair-träffen så drog jag, Hanna, Veronica och Linnea vidare hem till Veronica för att titta på film. På vägen hem irrade jag och Hanna omkring i timmar innan vi kom hem. Det tar 40 minuter att gå och tog oss 2 timmar med bussen.. Hatar bussarna.


En kväll satt jag och kollade omkring på min facebook och så hittade jag en Amanda Franssom, som jag gick i samma högstadieskola med. Så visar det sig att hon bor i Hampstead! Vilket är typ 30 min (gång) från mig! Världen är allt bra liten ibland.



IGÅR vid den här tiden, visste inte jag att Hanna skulle hem till Sverige. Nu sitter hon där hemma i Alingsås. Helt sick! Sa hej då igårkväll, vi satt på McDonalds och grät ikapp. Kommer sakna den tjejen helt sjukt mycket! Det fanns så mycket kvar att göra! Det känns som hon bara drogs bort ifrån mig, helt oväntat, trots att det inte var heeelt oväntat. Har inte kunnat sova på hela natten. Det är inte ok. <3

IDAG har jag varit och röstat. Jag mötte upp Veronica, Amanda och Louise. Det var lite svårt att hitta den svenska ambassaden, för den var så himla liten men efter att ha vridit lite på kartan så!
Sen va jag och köpte pärlsocker, så jag kan baka riktiga kanelbullar snart! På bussen hem så såg jag tre bilar som hade ratten på rätt sida! Kändes gött. Det är exakt två veckor till Oliver kommer hit idag!! Läääääängtar! <3



Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0