Haggis

Eftersom damen i huset är ifrån Skottland så ska det lagas till haggis till middag idag. För just idag firar man Robert Burns Day. När jag fick frågan om jag ville smaka haggis så svarade jag ja, mest för att jag älskar mat och inte är alls kräsen. Men sen när jag kollade upp vad det va blev jag lite osäker.... Jag kan ju säga att det var tur att man drack whiskey till!!

När man skär upp haggisen så läser man upp en dikt som Mr Burns skrev (tror jag) och sen öppnar man det på ett speciellt sätt. Jag fattade ingenting av dikten, eftersom den lästes upp på skottska. Men det var roligt att lära känna en ny tradition, även fast den inte är så stor. Eller God.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Yääyy, Moa bloggar! Tycker vi fortsätter med det varje dag ;) Spännande att läsa vad du gör om dagarna också :)

2011-01-25 @ 21:40:34
Postat av: Rolf

Ja, den skotske nationalskaldens dag. Hur som helst en sång som han skrivit har Du nog sjungit "For Auld Long Syne" eller hur. Enligt min mening är haggis knappt lämplig för människoföda men det gäller för övrigt också surströmming!

2011-01-25 @ 22:19:26
Postat av: Systeryster

Jag fattar inte, vad är det för något? Ql att du bloggar, blir så glad:) pöss

2011-01-27 @ 22:24:36
Postat av: Moa

Oj! Kanske är lite otydligt, men de understrukna orden är länkar till Wikipedia där du kan se vad det är....

2011-01-27 @ 23:16:14
URL: http://mbladh.blogg.se/

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0