Mumsmums, kärleksmums

Det var bestämt att jag och Jack skulle baka idag. Och så blev det.. Kärleksmums.
När vi väl hade blandat ihop allt hällde vi ner, den något rinniga, smeten i en långpanna och satte in den i ugnen. Jag satte klockan på den längd som det stod i receptet det skulle vara. Allt var frid och fröjd. 
När smeten hade varit inne i ugnen i, sisådär halva tiden, kom jag på att jag hade glömt att hälla i .. just det, mjölet!
Som den lättirreterade människa jag är så blev jag ju småsur (!) på Jack, dagens offer. "HUR FAN KAN MAN GLÖMMA ATT HÄLLA I MJÖLET, JACK?!!!" "Men jag kunde väl inte veta...". "KLART DET ÄR MJÖÖÖÖÖL I KÄRLEKSMUMS!!!!".

Jag tog mig i kragen och .. lugnade ner mej en smula.
Vi gjorde om smeten, med mjöl, och tillslut blev det en riktigt god kärleksmums :)

Nu blir'e plugg en liiiiten stund och sedan Anna Pihl.


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0