Varför ska man köpa majblommor?

Jag kom hem lite tidigare än alla andra i familjen idag. Så när jag var ensam hemma så plingade det på dörren, så jag öppnade. Där var en liten pojke med en gul väska på magen och frågade om jag ville köpa majblommor.
- Jag har inga pengar .. säger jag och i samma sekund fattar jag ju hur fult det låter. 10 kr kostar dom små. Hur fan kan man säga att man inte har råd med 10 kr?!
Lillkillen tittar ner i marken ledsamt och börjar öppna sin gula väska för att visa blommorna. Sen tittar han upp på mig igen med världens hundvalps-ögon. Skamset tittar jag ju på blommorna.. de var lila. Så jag var tvungen att köpa dom.
Och det är något jag ångrar nu. Jag talade sanning från början. Nu har jag 2 kr kvar.

Jag vet att majblomman är till välgörenhet (eller?) men vart vet jag inte. Vet ni?




21.30 HA! Jag berättade denna historia och hon tyckte synd om mig.. Så jag fick en tia ;) Mamma är snäll! <3

Jag gick en runda innan med Olivia. Den var ganska lång, 1½ timmar var vi ute. Och jag som redan hade blåsor under fötterna..
Vi gick iaf och mötte Oliver och Frasse. Så dem har varit hemma här en runda nu ikväll. Oliver är sjuk och mådde bara dåligt, stackars älskade vän! Frasse hade haft mycket roligt för sig. T ex som att springa runt, runt rabarber-buskarna med en hundleksak i munnen (de andra hundarna jagade honom också, såg ganska roligt ut), tugga sönder Pondus koppel och lite så.

Nu ska jag gå och lägga mig för att sedan läsa i en så tråkig bok, "Popcorn", som vi har blivit påtvingade i min klass att läsa.

Sweet Dreams!

Kommentarer
Postat av: emma

Jag vet! Majblommor är asbra!, det avr bra att du köpte!
Det hjälper jättemånga barn och ungdommar, det hjälpte mig typ förra månaden, jag och en annan tjej i vår klass har jåtteont om pengar varje månad för att vi bor själa och då fick vi hjälp av majblommspengar för att kunna hänga på på en klassresa till sthlm! Så det tyckte jag du gjorde bra :)

2008-04-20 @ 15:31:22
URL: http://Emange.blogg.se

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0