Ångest

Tärnö var bra som vanligt. På torsdagen blev jag bjuden på jättefin fisktallrik. Jättegott!
För första gången åkte jag och Oliver buss hem ifrån Tärnö. Och det var första gången för Frasse att åka buss överhuvudtaget, men det gick jättebra. Fast det var en hund i sätet bredvid. När vi hoppade av bussen märkte vi att Frasse hade lagt sig i ett tuggummi, för det satt ett i röven på han. Det var kanske det killarna bakom skrattade så åt.. Vem vet?
Jag glömde givetvis jag lite av mina kläder, bl a bikinin. Som inte var så bra eftersom vi badade i tunnan här hemma ikväll. Så jag fick leta fram en jättegammal baddräkt, som jag nog aldrig använt men som alltid har legat i garderoben. Den var faktiskt jättefin så nu har jag bestämt att det är min "nya" tunnbadräkt som bara kommer användas här hemma i tunnan.

Vi började prata om mig och vad jag ska göra efter skolan och att jag snart fyller arton och all sån skit, som jag bara ogillar så fullständigt!
Jag vet inte vad jag vill, det skiftar jävlar i att' från dag till dag. Jag vill inte fylla år, speciellt inte arton. Då kommer all pressen. Eller? Körkort hit och körkort dit, jobb hit och dit, framtid, framtid, framtid.. Pallar inte.
Jag längtar mer till julafton än till min egna artonde födelsedag. Faktiskt. Jag gillar inte det här med att fira.. inte min egna födelsedag. Vet inte varför. Har kanske inga som jag vill fira den med. Eller några som vill fira den med mig, förutom min familj (mamma, pappa och de äldre syskonen som vill ut på krogen). Usch,ångest. Det får bli rubriken.

Skolan vill jag inte ens tänka på.


Kommentarer
Postat av: Emma

Men att hänga på krogen är kul :D.



och efter skolan ja, det snackar alla om, men jag har kommt på att man kan göra precis vad som helst :D

2008-08-19 @ 20:25:12
URL: http://emange.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja, det stämmer. Stewie är en Shetland sheepdog. Han är min sambos brors hund. Är hundvakt då och då och som tur är så funkar de två tokarna tillsammans mkt bra =)

2008-08-20 @ 11:41:50
URL: http://hundenboris.blogg.se/

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0