Gotland, Kattinsident.

Ja, nu är jag äntligen på Gotland. Resan hit gick bra. Jag och Oliver åkte bil till Oskarshamn med Samuel och Therese. Samuel övningskörde och jag tyckte han var jätteduktig!

När vi kom fram till campingen, Kneippbyn, och började sätta upp tältet så började det regna och har i stort sett regnat sen dess. Sen fick vi veta att det kostar hela fem kronor för att duscha i tre minuter. Det är helt sjukt hur det kan ta pengar här! Äckligt. Att gå in på "Vattenlandet" här kostar 200 kronor! Och det är det enda stället man kan bada här. Sjukt.

Igår morse när jag precis hade vaknat, jag halvsov typ, så låg jag och mös med Oliver. Helt plötsligt känner jag hur det går ett litet djur i sängen och lägger sig precis intill ryggen på mig. Då tänker jag "Åh, vad mysigt!" och tänker ju att det är Pondus. I samma sekund kommer jag ju på att vi inte har några hundar med oss, de är ju hemma. Så jag hoppar upp i sängen och ser att det är en katt. Liten söt katt. Men jag blev ändå rädd, för jag tycker inte om katter eller så. Så jag skriker på Oliver att ta bort katten, han blev ju lika rädd han! Och pappa med så han springer in i husvagnen, stänger dörren om sig. Och sekunden efter kommer en nyvaken mamma ut i bara nattkläder och sömn i ögonen och kastar ut katten. Sen kom den in igen. Men den var dock ute lika snabbt.

Senare på dagen var jag och pappa inne på ett seminarium om mediemakten, den sk tredje statsmakten. Det var intressant och jag ska absolut på fler seminarium iår. Redan idag.
Efter det gick vi och tog en kopp kaffe med resten av sällskapet på stan, och då såg vi Mikael Persbrant!
Massa kändisar här just nu.

Nu ska jag väcka Oliver med frukost! :)


Min gamla mobil har gått sönder nu, får inte igång den. Så ni får kontakta mig på det tillfälliga numret om ni vill få tag på mig.


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0