I bakhuvudet varje morgon

Nått som jag tänker mycket på nu, när jag varje morgon tänker att "fan, jag orkar inte. Jag skolkar", så är det skolk. Om varför jag stiger upp lik förbannat varje morgon och går till skolan.
   För det första så får man bättre betyg om man är med på lektionerna och bra betyg har ingen dött av. Ingen jag vet om i allafall. Ju bättre betyg man har dessto mer status, iaf i mina ögon, för kunskap är makt. Och så har man ju fått en plats för att gå just den utbildningen man går. Det finns andra som vill ha den platsen, så just därför gå till lektionerna . Annars kunde ju den personen lika gärna kunnat ta den platsen, (och kanske trivts bättre än idag?) eftersom jag inte utnyttjar den om jag inte går på lektionerna (fast det är klart, "jag skiter i andra"-mottot är vanlig i vår ålder). Så går jag till skolan för att det är så förbannat tråkigt att vara hemma hela dagen och bara kolla på tv och inte ha något att göra. Och så går jag ju såklart för att träffa Alicia och Theresé.
   Framförallt så går jag till skolan för att lära mig saker, för att jag ska kunna de saker som krävs för att plugga vidare eller jobba efter gymnasiet. Som jag sa, kunskap är makt. Och så går jag ju i skolan för att jag tycker mina ämnen är roliga (mest rbl).

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du, jag känner igen mig så väl. Man orkar inte, men ändå gör man det. Så har det alltid varit för mig. Och visst lönar det sig! :)

2008-03-10 @ 17:27:45
URL: http://diesofia.blogg.se
Postat av: Theresé

Bästa vännen. Du har så rätt :)

2008-03-10 @ 18:55:41
URL: http://ThereseMarie.blogg.se
Postat av: emma

så rätt så, håller hellt med (om man bortser från det att jag inte har någon annans plats för det var inte så många som sökte hit som fick komma in) XD

2008-03-11 @ 14:31:00
URL: http://emange.blogg.se

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0