Nu är lovet slut - Ruff är en av oss

Nu är lovet slut och allt ser annorlunda ut nu. Det är så mycket som har hänt.

Mamma, pappa och jag var och kollade på hund i söndags. Vilket resulterade i en tredje hund i huset och Moa som valpvakt. Men det är jag mer än gärna! För han är så gullig så att man håller på att dö! Vi hämtade honom först igår och hela måndag-tisdag-onsdag läste jag en massa hundböcker och förberedde mig inför valpen ankomst.
    Det pågick en enda stor förhandling under söndag till onsdag om vad valpen skulle heta, så vi hade en omröstning där vi fick välja de namnen vi skrivit upp på en lista. Ruff vann, ganska överlägset. Jag röstade på Sture och Zigge (Och Ruff). 
   Jag var lätt den mest motiverade i familjen till hunden. Och pålästa. Jag läste bl a att man skulle ha hunden i knäet när man hämtar honom - eftersom han inte är van. När jag berättade detta blev jag bara dumförklarad! "Lycka till att ha en 20-kilos valp i knäet!!". Men vilka blev dumförklarde sen? HA!
    Just det, 20 kilos valp, han är nämligen redan 4 månader gammal. Men det är ganska skönt, han kan redan sitta och är nästan rumsren. Han är också van att vara på trimbordet. Den värsta valpperioden är  liksom över. Men det är fortfarande mycket att göra.
    Människorna vi köpte Ruff av var så himla härliga! Danskar, så jag hörde inte alltid vad de sa, men ändå. De skickade med godispinnar till Ruff "en varje kväll innan han somnar, så sover han gott". Så himla gulligt! Leksaker och snuttefilten följde också med hem till Hj. De firade precis 25 år med oes, som kennel, och de är verkligen kunniga om rasen. Det känns skönt. Det är också skönt att de tror verkligen på att Ruff kommer få det bra här. Det kommer han!
    Just nu ligger båda våra oes på varsin sida om mig och sover. Det är så gott! Ruff hänger med mig hela tiden och han är så kelig, han vill kela hela tiden. Det har inte varit några problem än så länge. Han sov hela natten, äter och dricker duktigt (annars kan det vara lite känsligt vid en omplacering) och jag tycker ändå han redan lyssnar till sitt namn. Han är väldigt lugn men är samtidigt väldigt nyfiken. Och det går väldigt bra med både Pondus och Iza.

Det känns i allafall jättebra!


Imorrn kommer Simone för att hälsa på Ruff. Det ska bli mysigt! Melodifestivaaaaaaaaaaal!

Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0