OHYES! I'm alive again!

INTERNET IS WORKING! at least for tonight...

Mitt internet har inte fungerat på några dagar så har därför inte kunnat blogga. Har känt mig helt handikappad. Kan ju inte kolla vad som händer hemma, ringa hem eller snacka med kompisar eller någotning. Men ikväll funkar det! Äntligen! Så nu måste jag ju sammanfatta min helg lite kort, har haft en superbra helg!

FREDAG: Jag och Elin tog en buss till Harrods, trodde vi! Men efter en stund irrande omkringa, för att kartan va fel(?!) så kom vi fram! Trodde aaaaaaldrig att det va så himla stort. Sju våningar. Vi gjorde sex stycken. Och. Var. Helt. Slut. Efteråt. Suck! Men köpte iaf mintte och världens godaste cupcake. Jag och Elin fyller snart 20 så då bestämde vi att vi ska köpa muffins till våra födelsedagar.
Efter Harrods drog vi till O2 centre och köpte tacos till oss, anneli och alex! Jag hade under dagen köpt Grease, så då såg vi den! Sen drog de hemåt och jag sov göttgöttgött i min sköna säng!

LÖRDAG: Tog mig in till stan med Alexandra. Där mötte vi upp Hanna, Elin, Anneli och Lovisa. Efter en vända inne på Primark så gick vi till Selfridges Food Hall och köpte mat för att ta med till Hyde Park till lunch, för för en gångs skull så sken solen i London!
Sen ville vi till Picadilly Circus, men det är ganska långt att gå från Hyde Park så några av oss ville ta bussen. Och inte bussen som kör genom Oxfords Street, då kan kan man lika gärna gå så lång tid det tar. Så vi (jag, Hanna och Elin) tog en buss från Marble Arch. Bara det att när vi kollar på kartan vart bussen är påväg så kör den helt åt andra hållet! Så vi hoppar av. Och då visar det sig att det var rätt buss, men man kan ju inte hoppa av bussen för att hoppa på samma igen. Så vi tog en annan. Tillslut kom vi fram iaf! Väl inne i Picadilly så gick vi till ett ställe som heter Trocadero, hade aldrig hört talats om det förut. Trodde jag. Men så fort jag kom in dit så kom jag ju ihåg att jag var där med mamma, pappa och Jack när jag var typ 10-11. Fick en massa flashbacks! :)
Efter det iaf, så åkte vi hem och matade fisken och drog sedan vidare till Golders Green där vi mötte upp Veronica och drog vidare till Muswell Hill och O'Neills för middag! Mys! Alla var så trötta, så vi drog hem ganska tidigt. Skönt det ibland. Jag läste länge i min bok innan jag somna. Myyys!

SÖNDAG: Jag sov länge och gött! När jag hade dragit mig i sisådär en timme i sängen, drog jag till Hanna och kollade på valpen. Sen kom Veronica och vi drog oss till Notting Hill Carneval. När vi gick så sken solen, fem minuter senare regnade det som aldrig förr! Typiskt London-väder har jag fått lära mig.
Väl inne i Notting Hill så var det SMOCKFYLLT med folk. Har aldrig varit med om liknande. Vi såg inte ens karnivalen..
Men det var supermysigt. Jag tror jag såg "The Travel bookshop" som i the travel bookshop i filmen Notting Hill :P Dock inte den blå dörren.
På kvällen så lagade Veronica till curry/mango chutney-kyckling till oss och sen tittade vi på Billy Elliot (som jag dumt nog aldrig sett). Verkligen en feel good :) Veronica sov över här.

MÅNDAG: När jag och Veronica hade vaknat till och käkat frukost så färgade vi mitt hår. Skönt att bli av med utväxten! Sen kollade vi på This is England. Usch, verkligen en bra film, men gu så tragisk! Efter det drog Veronica hem till sitt och jag drog till Alexandra för att baka bullar! Hade verkligen ingen ork idag, så hade på mig mjukisbyxorna. Vilket jag ångrar! Jag och Alexandra va ju tvugna att sticka till Hampstead och Tesco för att inhandla allt till bullarna! Vilket va lättare sagt än gjort. Vi hittade ingen jäst och inget pärlsocker. Som tur väl va så hade Hanna med sig jäst sen! Sen kom det ännu fler till bullbakandet; Anneli, Elin och Lovisa. Och jag skämdes så för mina mjukisar. Men gu, så skönt det varit....
Bullarna blev aaaaaaasgoda! Verkligen mumsmums. Fick med mig några hem, de ska jag spara till imorgon för jag har typ käkat fem-sex stycken idag! När de andra gått så tittade vi på film, Big tror jag den hette. Med Tom Hanks. En mysig film!
Efter det gick jag hem. Och jag tänkte att jag skulle sätta igång datorn för att testa om internet funkade, men hade verkligen inget hopp om att det skulle göra det. Men det var ju inga som helst problem! Skööönt. Tyvärr sover ju de där hemma, så det blev ingen skype iaf. Men jag känner mig inte lika ensam och handikappad längre :P

Imorrn ska jag städa. Och KANSKE baka bullar! Haha, fick verkligen mersmak. Älskar ju att baka! Det är så gott att ha bullar i frysen också! Och så kommer det ju lukta så gott när familjen kommer tillbaka efter semestern. Men får se vad jag orkar!

Men nu ska jag sova efter en väldigt bra helg med massa med fina människor! Är så glad att jag tog chansen och åkte hit :) Just nu är jag väldigt nöjd med livet. Det är ju inte alls många dagar till Oliver kommer hit heller! 23 dagar! <3<3


Kommentarer
Postat av: Elin

Maaaaaaaata fisken!! ;)

2010-08-31 @ 08:47:01
URL: http://londonbyelin.se

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0