Dag nio; Min tro

Jag skulle inte kalla mig själv religiös eller troende. Men jag accepterar och respekterar att andra är det. Religion har nog i många fall räddat många människor. Samtidigt som jag tror att det stjälpt många människor - iom alla krig. Tänk om alla bara hade kunnat acceptera varandra, vad enkelt det hade varit.

Som kvinna kan jag känna att vissa religioner är väldigt orättvisa. För orättvisa för att vara sanna. Eller jag vet inte, kanske blandar jag ihop religion med kultur? Kan bara inte tro att vissa människor kan styra och bestämma över andra pga deras kön och ålder. Tex att de äldre männen säljer bort sina småflickor. Vill inte tro att Gud, eller vem det nu är, gör en så orättvis värld.

Nu känner jag att det blev väldigt djupt och invecklat......


Kommentarer

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0