Lucia

Igår lussade jag och Amanda för "våra" barn. Vet inte om barnen tyckte det va så roligt, men de vuxna tyckte det va jättebra och ville inte att vi skulle sluta sjunga, trots att våran lilla repetoir va slut sedan länge. Roligt att det var uppskattat :) Barnen tyckte mest det va fusk att vi hade skrivit ner texten på papptallrikarna (som man har för skydd mot stearinet ni vet, gammalt känt trick).

Det vart lite som en julafton igår eftersom vi också delade ut våra julklappar. P blev jätteglad för sin lilla bil. Han har hur många som helst, så det va inte helt lätt att hitta nån bil han inte hade. Skönt att det blev lyckat!

Jag hade hoppats på att titta på Lucia-firandet på svtplay imorse, men då funkade inte internet. Ska titta på det så fort jag får lite ro i kroppen. Och internet fungerar. Jag har inte ens kunnat se dagens avsnitt av julkalendern.

Alla som känner mig skulle kalla mig julnörd. Jag börjar lyssna på julmusik i oktober. Börjar med julklapparna i september (köper Olivers med). I vanliga fall så bakar jag all julgodis och sötsaker till jul. Men iår har det inte blivit nått av det. Och jag saknar det nästan lika mycket som jag längtar hem. Vilket är väldigt mycket!
Min familj har inte på de senaste åren slagit in julklapparna (bara deras julklappar till mig) för jag ääääälskar att pyssla och slå in julklappar. Iår gör jag det åt min värdfamilj istället. Bara det att de inte har riktigt tejp (dubbelhäftande) och de har inte ens snören. Hur kul är det att slå in då? Det blir ju liksom inte finare än vad pappret är. Vilket är köpt på IKEA. De har inte nån juldekoration what so ever! Blir så ledsen, det märks ju inte ens att det är jul här. Ingen julkänsla alls. Hemma får man julkänsla redan första advent när man tänder första ljuset. På tal om ljus, det får jag inte tända något.

Känner mig väldigt depp just nu. Känns som om tiden står still just nu för att det är 9 dagar kvar tills jag åker hem.
Det blir ju inte bättre av att mamma ringer och frågar mig var vi brukar ha vissa julsaker eller skickar mms hur juligt det är hemma.




Kommentarer
Postat av: Charlotte

Fy vad jag känner igen de där! Känner panik för att julen snart e här och de e noll julkänsla i hemmet!! jag har bakat pepparkakor med mina grannar för några dagar sen (som är svenskar), och först då kände jag lite julkänsla. samma dag sa mamman i min familj att hon skulle sätta upp juldekorationer, jag vart tokglad och tänkte att nu kommer ju känslan på riktigt! men nej, jag märkte inte ens att hon gjort något alls :S :,( blir så ledsen när jag tänker på hur de är hemma nu vid jul, min julkänsla kommer tidigt men nu.. BAJS.



Jag vill ju känna julen i hela kroppen!!

2010-12-13 @ 21:49:15
Postat av: Amanda

Åh söte! Du gör visst så att det blir julstämning här i gråa London :) Bara att ha dig omkring, nynnandes på julsånger är alldeles perfekt ;)

2010-12-13 @ 21:53:22
URL: http://whataboutlondon.blogg.se/

Skriv nått roligt här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0